مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 11:502021-03-01اقتصادي

توسعه میدان نفتی آذر؛ اندوخته ای گران بها از سرمایه انسانی، دانش و تجربه


میدان نفتی مشترک آذر به عنوان پیچیده ترین میدان مشترک نفتی با ظرفیت تولید روزانه 65 هزار بشکه نفت خام اسفندماه 1399 به بهره برداری رسمی رسید.

تولید زودهنگام از این طرح در اسفند ماه 1395 و با هدف دستیابی به ظرفیت تولید نفت خام به میزان 30 هزار بشکه در روز محقق شده بود.

تاکنون (اسفندماه 1399) حدود 36 میلیون بشکه نفت از این میدان مشترک برداشت شده و درآمد حاصل از تولید نفت آذر، از سقف هزینه های توسعه میدان پیشی گرفته است.

تأمین منافع ملی، ایجاد فرصت اشتغال برای نیروهای بومی و رونق اقتصادی و توسعه زیرساخت ها در منطقه ایلام، از شاخص های برجسته اجرای طرح توسعه میدان نفتی مشترک آذر به شمار می آید.

با توجه به منویات مقام معظم رهبری در نام گذاری امسال به نام جهش تولید ، حجم عظیمی از کار و فعالیت در طرح توسعه میدان نفتی آذر با حضور پیمانکاران ایرانی محقق شد.

موقعیت جغرافیایی: میدان نفتی مشترک آذر در بلوک اکتشافی اناران در استان ایلام (در جنوب غربی ایران و 25 کیلومتری شهرستان مهران) در مرز ایران و عراق واقع شده است.

تاریخچه توسعه: طرح توسعه میدان نفتی آذر که در جنوب استان ایلام در مجاورت میدان البدره عراق واقع به دنبال قرارداد بیع متقابلی که میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی داخلی متشکل از شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت و شرکت سرمایه گذاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه میدان نفتی آذر؛ اندوخته ای گران بها از سرمایه انسانی، دانش و تجربه

توسعه میدان نفتی آذر؛ اندوخته ای گران بها از سرمایه انسانی، دانش و تجربه